Förra onsdagen debuterade jag och Fokus i klass 1. Dagen innan kändes det inte alls bra. Hans linförighet var snarare som ett framförgående och på platsen gjorde han en lekinvit, något han aldrig har gjort innan. Så hela onsdagmorgon tränade vi plats. Ville stryka mig, men åkte till Örebro ändå, då jag efter tävlingen skulle åka till uppfödaren för att sova där en natt, för att dagen efter styra bilen mot Småland och kennelläger.
Tävlingen var det ja- 1a pris med 170,5 poäng, med en nolla på läggandet 

Poängen:
Platsliggning- 10
Tandvisning- 8 (skulle hångla upp domaren)
Linförighet- 9 sätter sig snett
Läggande-0
Inkallande- 9.5 sätter sig lite snett
Ställande- 10 mycket bra ställande!
Apportering- 8 försöker ta lite för tidigt. Håller bra (sträckte sig efter den när han såg apporten)
Hopp över hinder- 10 bra!
Helhetsintryck- 9,5 mycket bra samarbete

Känslan och attityden var riktigt bra, även om jag vet att han kan momenten bättre. Lite surt med en nolla på läggandet då det enbart var för att jag kommenderade med fel tonläge, så han ställde sig istället.

Nu laddar vi inför spårappellen och lydnads 2an.

Kommer ett inlägg om kennelläger.





Leave a Reply.