Idag har det varit full fart. Imorse la jag 2 spår till Fokus. Det första var 300 meter, hade två 90 graders vinklar och 3 apporter. Han tog det bra, men låg på lite för mycket. Han markerade första och sista apporterna, apporten emellan missade han. Jag tror att mycket handlade om att han ligger på för mycket och att han är lite för inne i spåret. 

Spår 2 var 350 meter. Två 90 graders vinklar och en skarp vinkel. 2 apporter, början + slut. Inga problem alls, låg på lite för mycket här med. Tappade bort sig lite vid den skarpa vinkeln, men tog upp spåret snabbt igen, utan hjälp.

Efter spåren gick vi till sjön där han fick svalka sig, och Torres fick simma lite. Efter lite bad blev det ett kort lydnadspass där fokusen log på apporten och ställande under gång. Vi har lite problem med apporten. Han vill gärna springa ärevarv med den. Nu har jag lagt upp det att jag har honom framför mig, ger honom apporten och tar den innan jag ser några tendenser till att springa ifrån, tar jag den. Han kan sitta still med den i ungefär 2 sekunder... Men det tar sig. När vi började med det, var jag tvungen att ta apporten direkt. 

Vårt problem i ställandet är "bara" att han inte väntar på sittkommando, utan sätter sig så fort jag har kommit tillbaka. Nu belönar jag endast när han står upp, och det gick, han satte sig inte. Så sista repetionen, fick han sätta sig på kommando. 

På kvällen blev det ett till lydnadspass. Här fokuserade vi på linförigheten. Problemen vi har här är att han sätter sig för långt fram i vänster om halt. Idag hade han inga tendenser på det alls. Tjoho. Vad vi har tränat på det. Kedjade även läggande under gång- inkallning- ställande under gång. 
Är riktigt nöjd med dagen.  Han gick som en klocka alla gångerna. 

Jag kan inte ladda upp bilder. Någon som vet varför!?
7/7/2013 03:15:20 pm

Vilken fin blogg du har! Kul att spåra och att dagens träning gick så bra!

Reply



Leave a Reply.