Efter tävlingen åkte vi till uppfödarPia och sov hos henne fram till torsdagen, då vi styrde bilen mot småland och kennelläger.

På torsdagen hade vi inte tur med vädret, det öste ner regn så fort vi kom fram, men det blev lydnadsträning ändå. Fick riktigt bra tips om krypet, stegförflyttningar och vändnigar på stället. Dessutom har vi även börjat om med fritt följ, var inte alls så nöjd med det vi hade.

Fredagen, lördagen och söndagen bestod av massor med spår, sök, uppletande och lydnad. Och självklart bjöd lägret på massor med skratt och grillning.

I Uppletandet hade vi problem med att han bara springer och springer och springer. Han hittar alla grejerna, men han ska springa massor först, även i små korridorer. Men jag har hittat lösningen- trötta ur honom lite innan uppletandet, DÅ gör han riktigt fina upplet.

I spåret går det alldeles för fort nu. Även här hittar han allt, men det är inte lugnt och harmoniskt. Så nu ska jag jobba med att få ner farten på honom genom att ha massor med godis i spåret.

I lydnaden måste jag få upp mitt självförtroende, och sluta peta så mycket i detaljer. Det är bra att vara petig, men jag tar det till en annan nivå. Till en nivå där jag tappar glädjen i lydnaden. Mitt självförtroende här är obefintligt. Jag ser bara massor med fel hela tiden och överdramatiserar felen, och trycker ner mig själv otroligt mycket.

Fick väldigt mycket pepptalk på kennellägret och självförtroendet steg upp en smula.

Det var otroligt trevligt. Är väldigt nöjd med lägret och hjälpen jag har fått av så duktiga och engagerade människor. Tullarbacken är utan tvekan den kenneln som har dom trevligaste människorna ;)

Lite bilder från lägret. Tagna av Pia Juntunen!




Leave a Reply.