I måndags hade jag planerat att lägga spår till Fokus, men så blev det inte. Istället åkte vi till Angereds BK och tränade agility med Sandra med aussien Ninja. Det var årets första seriösa agilitypass. Herregud vad jag och Fokus hade kul. Han trivdes och älskade det. Fick en nytändning på agilityn. Vi började med slalom. Vi använder oss av slalombågar. Då jag aldrig har använt det fick Sandra hjälpa oss. På Torres använde jag 2x2 metoden. Jag tycker att slalombågar är mycket smidigare, så vi ska använda oss av dom i fortsättningen

Innan jag skaffade Torres var det tänkt att han skulle bli agilityhund. Vi skulle satsa helhjärtat på agilityn, men även testa på nya saker. När han kom till mig började vi med grunderna direkt och gick på en grundkurs för Fanny gott och Thomas Stokke. Både jag och han älskade agilityn, men vi ville vidga våra vyer. Så jag anmälde oss till ett sökläger för Git Jering. DET fullkomligt älskade vi. Men då det var svårt att komma med i en sökgrupp fortsatte vi att satsa helhjärtat på agilityn. Vi tränade även spår och lydnad. 


Då vi inte hade röntgat honom än så undvek vi hopp så mycket som möjligt. Och när tiden var inne bokade vi röntgen. Jag var inte alls orolig. Han skulle max få B och UA. Men tji så fel jag fick. När brevet kom med resultatet, rev jag upp det snabbt som attan. När jag såg resultatet började tårarna rinna. Jag grät så mycket. Jag visste med en gång att jag skulle sluta med agilityn, men jag grät inte för det. Jag grät för att jag var rädd för att Torres skulle få problem i tidig ålder. Livrädd. 


Vi ändrade inriktning, till brukset. Jag kom, efter mycket letande, med i en bra sökgrupp. Vi satsade även mer på spåret. Både jag och Torres trivdes. Vi trivdes mer med brukset än agilityn. Så ja, det var så jag kom in i brukset. 
Jag älskar agilityn, men på hobbynivå. Det är brukset mitt hjärta tillhör. 


Fler agilitytäningar med Fokus blir det definitivt!



Hos Fanny Gott
Sök.
Spår



Leave a Reply.