Sedan i onsdags har han endast fått 30 minuters promenader i koppel. Det är fruktansvärt segt, och han hatar livet. Inget bad heller. Inte får han spåra heller. Så här hemma har jag en speedad tollare. Han gnyr och tjuter varje promenad för att Fokus är lös och inte han. Vid varje pinne stannar han, tittar på pinnen, tittar på mig och tillbaka till pinnen. Plutten. Känns som att det enda han gör är att sova. Men idag så stannade jag vid sjön så han åtminstonde kunde plaska lite i vattnet. Lycklig tollare. Vi var där i lite mer än en halvtimme. Sen fortsatte vi gå rundan som tar 30 min. Den tog oss 50 min (sjön ej inräknad). Jag gick väldigt sakta, och han fick nosa länge och mycket.  Så vi var äntligen ute längre än 30 minuter. Han blev lite nöjdare. 
Det är en stor omställning för både honom och mig, att gå så korta rundor, speciellt på morgonen, då vi går minst 8 km. 

Ikväll ska jag träna lydnad med Fokus. Ska göra det så tävlingslikt som möjligt. Jag har nämligen anmält oss till vår debut. Den 7 augusti på Örebro Bk. Spännande. 
Direkt efter debuten ska vi styra mot smålandsskogarna och kennellägret. Får skjuts av bästa uppfödaren. Kuuuul.

Det här är en lycklig tollare.
7/5/2013 12:45:00 am

Hej.. Ja jag ska tävla i Örebro då.. Ska du också det? :-)

Reply



Leave a Reply.